More from way back when


Jag har skrivit om det förut, sommarstället som min morfars far byggde i början av 1900-talet, som min morfar och morfars bror ärvde, och som jag tillbringade somrarna på som liten.

Det är idag sålt men jag minns det fortfarande som ett fantastiskt sommarställe, precis vid sjön Sommen, med två stora och ett halvstort hus, båtbrygga, bastu och klipphällar att bada vid. Helt enskilt och utan insyn från grannar. En egen halvö, typ.

När jag tittar igenom morfars gamla fotoalbum fastnar jag gärna vid fotografier han tog på sommarstället.


Här är båthuset och bryggan, fotat någon gång på 40-talet. Jag antar att de hade någon slags fest eller stor släktsammankomst med tävlingar vid vattnet.


Och här är ett kort taget inifrån ett av husen 1956. Modellen är min mamma.


Ett av sovrummen.


Och den vackra slingrande grusvägen upp till sommarstället (som jag så ofta traskar på i mina drömmar).

Etiketter:

2 svar to “More from way back when”

  1. Mian Says:

    Älskar gamla foton! : )

Kommentera

