Tyyyystnad


När man har en son som låter konstant från det han vaknar på morgon tills dess han somnar på kvällen lär man sig uppskatta tystnad. Det är prat, alla lekar som måste spelas upp högt, diverse ljudeffekter (gärna skjutljud på hög volym) och allmänt skrikprat i lekarna.

Mina öron! Ibland känns det som jag bara vill skrika rätt ut jag också. Och hur det är de helger Riddaren jobbar nätter ska vi inte ens prata om. Jag hyschar varannan minut eller så för att ljudvolymen ska vara dräglig. Oerhört stressande! Det hjälper inte hur mycket man än försöker förklara att pappa behöver få sova och att man faktiskt inte kan skrika och slamra då. Tur vi går mot sommaren med bättre väder så man kan vara ute mer.

Efter dagar som denna fantiserar jag lite om att åka till nåt sånt där hardcore buddisttempel (typ) där man inte får säga ett ord, bara gå omkring i tystnad och meditera hela dagarna. Tänk tystnaden! Vilken lycka! 😉

Alltså, jag älskar ju den lilla pladderkvarnen, men herregud vad han låter mycket!

Etiketter:

Kommentera

