Det är mycket nu!


Ååååh! Jobbstressen just nu! Det är helt galet! Jag snor runt som en hamster i ett hjul och känner ändå att jag inte hinner nånting! Det är så mycket runt omkring själva handläggningen som tar tid! jag sitter med i en jobbgrupp som ska försöka ta fram kriterier för vilka team som ska sitta var i huset. Och eftersom det blir kontorslandskap på en yta som nu byggs om är frågan väldigt laddad. Ingen vill sitta i kontorslandskap. Alla vill ha egna rum. Hur gör man då??

Sen har jag blivit utsedd av teamet att intervjua de kandidater som sökt tjänsten som vår enhetschef. Så idag har nästan hela min arbetsdag gått åt till att intervjua dessa personer tillsammans med en kollega från ett av de andra teamen som ska ha samma chef. Och till att återberätta för mitt nyfikna team hur de var. 🙂

Och ovanpå det har jag också fått i uppgift av kollegorna att formulera ihop ett mail till vår områdeschef med teamets åsikter kring hur beslut tas kring hur vi ska sitta i huset, vilket tog ett tag eftersom det var sex personers åsikter som skulle sammanfattas. Men kul att jag får förtroende från mina kollegor förstås!

I brist på (närvarande) chef känns det som jag tagit på mig/fått rollen som lite av informell ledare och organisatör för gruppen just nu.

Men jag skulle behöva hinna jobba med mina egentliga arbetsuppgifter lite också! 🙂

Etiketter: ,

Kommentera

