Mystiskt pip


Natten till igår vaknade jag av att det pep. Ett svagt, gällt, men genomträngande piiiiiiiip. Yrvaken försökte jag lokalisera varifrån ljudet kom, men det lät som det kom överallt ifrån, eller ingenstans ifrån. Jag var så sjukt trött och fick för mig att min tinnitus helt enkelt uppnått en värre nivå. Så…jag försökte sova vidare. Men det gick verkligen inget vidare för det peeeeeeeep ju så himla envetet.

Till slut, efter gud vet hur lång tid, gick jag upp på toa, stängde dörren om mig och konstaterade att det blev helt tyst! Eh…?!?

Ut igen, och jo då, det peeeeeeeep. Lät lite som en väckarklocka instängd i en burk eller så. Jag gick omkring och lyssnade på övervåningen och jo, det kom definitivt från min säng (???). What the fuck?!?!

Jag slet ur batterierna till min väckarklocka. Hjälpte inte. Jag slet ur sladdarna till hårfönen och värmeborsten. Hjälpte inte. Men vad faaaan, tänkte jag desperat och väldigt trött. Då kom jag på att det låg en väckarklocka i min nattduksbordslåda. Rotade fram den och lyssnade. Jo men visst! Det var från den det där enerverande piiiiiipet kom ifrån! Så slita upp batteriluckan och slita ut batterierna. Oh blessed silence! ÄNTLIGEN!!!

Bara ett problem. Jag var KLARVAKEN. Klarvaken I tell you! Det var helt omöjligt att somna om. Tog bortåt två timmar.

Och när jag på morgonen mycket trött hade vacklat upp och satt mig framför datorn hördes ett märkligt meeeeeph. Va?! Meeeph hördes det igen. Det lät lite som en DVD-spelare som fått tokspelet. Meeeph, meeeph. Men vad är det här??? funderade jag och öppnade och stängde prövande DVD-brännaren. Meeeeeeeph fick jag till svar. Eh…..? Men så kom jag på att den externa blixten larmat för låg batterinivå kvällen innan. Och nu låg den tydligen (trots att den var avstängd) och meeeephade åt mig. Så…..det var bara att slita ur batterierna ur den också. SEN blev det tyst!

Nu väntar jag bara på nästa märkliga batteriljudeffekt!

Kommentera

