Vart tog våren vägen?


Man undrar ju lite hur länge det har tänkt att vara så här jämrans kallt och regnigt? Nån vår att tala om har då inte kommit till Norrköping än i alla fall – det är då ett som är säkert! Äppelträdet står i full blom, men det är väl inte ett endaste stackars bi som vågar sig ut ur bikupan för att pollinera det åt oss. Trist!

Och själv fryser jag nästan ihjäl, både på väg till jobbet och jobbet (de verkar ha sänkt värmen till sommarnivå – trots avsaknaden av vårvärme). Idag gav jag upp och letade fram tjockaste vintertröjan. Jätteskönt att ha på sig när det blåste isvindar och regnade!


Enda ”fördelen” med rådande aprilväder skulle väl möjligen vara att det bjuds på en och annan dramatisk himmel om kvällarna.

I övrigt brottas jag vidare med en ond rygg/axlar/nacke. Jag gick på massage idag igen och var helt förstörd efteråt. Yr, illamående och dödstrött. Som tur var kom en snäll make och hämtade mig och när jag kom hem slocknade jag som ett utblåst ljus och sov en timme. Och ändå är jag jättetrött nu!

Etiketter:

Kommentera

