Morr!


Jag borde egentligen inte blogga alls idag för jag känner mig mest bara irriterad och bitter – typ.

Men allvarligt talat, folk är idioter! Så. Då fick jag det sagt!

Jamen allvarligt talat. Folk ÄR idioter! Folk ställer sig med bilen på övergångsställen för att släppa av passagerare (och blockerar effektivt all trafik). Folk parkerar mitt på i en korsning för att sms:a, typ. Och man bara….GAAAAH!!!

Och på vårt jobb är det så HIMLA viktigt att ringa upp en kund som vill ha kontakt inom 48 timmar. Men det gäller tydligen inte när man är chef. Eller åtminstone inte om man är chef och ska sluta om tre veckor. Då kan man högaktningsfullt skita i det och inte alls återkoppla till sin medarbetare som pratat med en arg kund som vill prata med chefen.

Sen kan man ju vara kollega till mig och systematiskt lämna åt helvete fel information till kunder som ringer, och bortförklara det med att ”det är ju preliminära siffror”. Ja, fast jag tror att om man ringer och frågar vilket belopp som kan bli aktuellt om man beviljas ersättning från oss så räknar man nog med att det preliminära belopp man får åtminstone ligger något så när i närheten av det faktiska beloppet. Om det visar sig att det diffar 5 000 kr eller så tycker jag också att man har rätt att bli heligt förbannad.

Alltså, allvarligt! Jag tror ibland att jag jobbar på ett vuxendagis och inte en statlig myndighet!

Jaja, nu ska jag sluta spy galla och gå och försöka ordna nåt ätbart till familjen.

Men gudarna ska veta att jag behöver semester snart!

Etiketter: ,

Kommentera

