Nu är den här


MIGRÄN-veckan. Vad trött jag är på den. Den, som ibland faktiskt nästan är 1½-2 veckor. Inte utan att man längtar lite efter klimakteriet och att slippa dessa hormonstormar med huvudvärk, PMS, mensvärk och ibland enorma blödningar.

Nåja. Bara att bita ihop och härda ut. Det känns inte allt för hemskt att maken erbjöds, och tackade ja till, att jobba hela midsommarhelgen. Om jag ändå bara ska må skrutt och vädret vara som det brukar på midsommar, kan han ju lika gärna jobba och tjäna storkovan, och ta ledigt en annan gång när det passar oss bättre.

På min födelsedag t ex. Då har mitt Riddarhjärta tagit ledigt för att kunna fira min födelsedag. Gulle! ❤

Men den här helgen böjer jag ner huvudet, suckar och kämpar mig igenom. Hoppas att migräntabletterna kan ge mig åtminstone stunder med hyfsat mående så jag kan orka vara en skaplig mamma.

Etiketter:

Kommentera

