När allting jävlas


Men vad fan, rent ut sagt!

Det börjar med att jag i morse insåg att gårdagens besök av en myra i köket förvandlats till en veritabel myrinvasion. Och alla Myrrburkar verkar vara slut. Det är myror överallt och jag vet inte vad jag ska göra?

Sen öppnade jag den ena altandörren lite granna för att få in luft. Gick upp på övervåningen en stund, och när jag kom ner igen satt en fet skatjävel på altangolvet. Inte nog med att de tydligen helt ogenerat tar sig in där så fort de får chansen (Riddaren och Alex skrämde slag på en bara häromdagen, som tackade genom att skita överallt medan den flög runt och dunsade in i rutorna innan den hittade ut igen). Nu har de tydligen bestämt sig för att det är en god idé att gå in i huset och lägga blöta skitar på våra mattor!

Alltså, jag blir så trött! Jag hatade skatorna så det räckte redan innan de började ta sig in. De skriker så vidrigt och väcker en om mornarna och irriterar livet ur mig när de har ungar som sitter och skrikkviiiiider hela dagarna när de tigger mat. Man kan inte mata småfåglarna på vintern för då kommer det stora horder av skräniga skator. De skiter på allt (helst stora blaffor på våra fönster och altanrutor) och är bara fågelvärldens avskum!

Och grannens fågelbad är väl en stor anledning till att de flockas precis här misstänker jag. Men man kan ju inte gärna be dem ta bort det (även om man skulle vilja). Men köpa sig ett luftgevär kanske? Eller finns det skatgift man kan lägga ut? Jag är snart i stånd till vad som helst!

Och som om jag inte var irriterad så det räckte efter skatornas senaste illgärning så håller Juniors matvanor på att driva mig till vansinne. Han petar i maten, kan inte sitta stilla utan ska hela tiden hasa ner från stolen och gå ifrån (spelar ingen roll hur många gånger man säger ifrån) och börjar leka med saker (så man får ha kliniskt rent i närheten av honom, eftersom allt går att leka med). Varje måltid tar typ minimum en timme. Och han är så mager så läkaren tyckte vi skulle göda honom. Jo, tjena. Det är ju lätt. Ungen vill ju helst bara äta färska grönsaker och frukt. Inget fett. Ingen glass, ingen grädde inget smör. Det är ju lätt att göda honom då. ”Här, ta en gurka till så du blir fet” liksom…

Men nu tror jag inte jag orkar längre. Jag går snart i strejk. Han får väl vara en mager sticka då. Förhoppningsvis svälter han väl inte ihjäl. Nu får maten stå framme en stund och sen åker den bort. Kan han inte ha drägligt bordsskick får han gå ifrån. Det lär han till att börja med se som en belöning, men på sikt kanske han tröttnar på att vara hungrig mellan måltiderna. Vem vet?

Etiketter: ,

Kommentera

