Lavendellugn


Så…på jobbet rusar tiden, man ytandas och kommer på sig själv med att sitta längst ut på stolen med hjärtat rusande.

Men jag försöker ta pauser. Gå ifrån. Andas. Snacka lite skit med Bosse-substitutet (min jobb-bästis Bosse har den dåliga smaken att ha semester nämligen) Kent, som intagit Bosses rum intill mitt några veckor. Jag t o m gick ner på torget och köpte en kasse växter till (man kan aldrig få för många).

Riddaren hämtade mig och min jobbdator och mina kassar med blommor och tomatplantor (som jag fått av en annan kollega). Och så åkte vi och lämnade tillbaka mattor vi lånat hem och lånade nya (himla svårt har vi att enas om en ny hallmatta) och så stresshandlade vi på ICA innan vi hämtade Alex. (Så där som man inte får göra, men jag tycker kan vara okej nån enstaka gång när man faktiskt ändå kommer före utsatt tid, och har så få timmar per vecka ändå tack vare deltid och skiftarbete. Och nu går det ändå så få barn om dagarna eftersom de flesta är lediga för sommaren redan.)

Så hämtade vi Alex och tog med hans cykel så han fick cykla lite (vilket han, kors i taket, efterfrågat) innan vi gick hem. Väl hemma fick det bli dryck och glass på altanen och sen planterade jag växter, Alex lekte lite i trädgården och jag fotade blommor. Och luktade lite på lavendeln gjorde jag också. Älskar den doften! Man borde ha doftljus med lavendeldoft på vintern! 🙂

test01
Klickbar bild.

Försökte aaaaandaaaaas och varva ner i trädgården och det gick rätt bra. Men sen ska man liksom hinna tömma diskmaskin, tvätta tvätt, laga mat och vips är det dags att natta barn.

Men nu sover han och jag ska titta på nån TV-serie en stund och varva ner så jag förhoppningsvis kan sova skapligt i alla fall. Men jag stressdrömmer så förjordat om nätterna (I wonder why?).

Etiketter: , ,

Kommentera

