Måsjävlar


På taket, utanför mitt jobbfönster, häckar det varje år måsar. Nu har ungarna blivit så stora att de spatserar runt på taken, övervakade av sina föräldrar. Rätt vad det är kan man känna sig iakttagen och titta ut, och möta blicken från en nyfiken mås som trycker näbben mot rutan. 🙂

Jag tog med mig systemkameran och teleobjektivet till jobbet i början av veckan, men då höll de så klart till allra längst bort på taket. Så kvalitén på korten blev ju inte så lysande. 300 mm fotat genom glasruta utan stativ liksom…

Jag ska släpa med mig kameran denna veckan också nån dag för nu verkar de allt mer hålla till precis utanför våra fönster där det är skuggigt på eftermiddagarna.

Etiketter: ,

Kommentera

