Duma hals!


Jag vaknade i söndag (som jag nog skrev) med så himla ont i hasen. Bara på ena sidan, så där om är typiskt vid halsfluss. Vita prickar och svullna halsmandlar hade jag också. Men det har jag ju å andra sidan haft i 2-3 månader…så…

I måndags kämpade jag för att orka jobba (hemifrån) men gav upp och flexade efter halva dagen. I tisdags kände jag bara att näe, om jag överhuvudtaget ska orka åka till Örebro i helgen måste jag lyssna på min kropp och faktiskt vila. Jag kunde knappt sova på natten p g a smärtan i halsen och var sååååå trött. Och vem tackar mig för att jag biter ihop och jobbar fast jag mår skit liksom?

Så efter fyra timmar sjukskrev jag mig och åkte hem. Jag var helt inställd på att ringa vårdcentralen på morgonen, men när jag vaknade (efter sex timmars sömn – mer går visst inte att sova) hade det halsonda flyttat från höger till vänster sida av halsen och jag kände mig inte direkt febrig. Så då tänkte jag att jag väl får avvakta en dag till och se…

Idag gör det faktiskt mindre ont. Känns mer som det gjort de senaste månaderna än som akut halsfluss. Sova tillräckligt kan jag fortfarande inte och halsmandlarna är ju så fula, svullna och det sitter några stora vita äckelsaker i dem. Men jag är ju inte sjuk konstaterade ju vårdcentralsläkaren sist jag var där (och orkade inte ens kolla mig i halsen för streptokockprovet var ju negativt). Så jag får väl avvakta till i höst och då kräva en remiss till Öron- Näsa- Hals om jag inte blivit av med det här. Börjar bli så trött på att ha konstant ont i halsen att jag snart skulle vara beredd att operera bort halsmandlarna alltså!

Etiketter:

Kommentera

