Vi åker!


Jag tror inte jag överdrev om jag säger att Riddaren ägnade 10-12 timmar igår åt att leta efter en resa åt oss. Det var rätt hopplöst och när klockan närmade sig 23.00 började vi väl ge upp rätt så mycket. Det kändes som om alla resor vi kunde tänka oss var för dyra och de vi hade råd med hade hotell med en för låg standard för att det skulle kännas roligt.

Men så till slut hittade Riddaren en resa till Rhodos som kändes okej. Avresa från Jönköping på söndag 2 augusti, vilket innebär att vi kommer hem min sista lediga dag. Både avresan och hemresan var på bra tider så man slipper resa mitt i natten (nackdel när man har barn ju). Och så kan vi åka ner dagen innan och hälsa på mamma i Jönköping en kortis innan vi reser, och förhoppningsvis ha gratis parkering där medan vi är borta. 🙂

Hotellet ligger ganska nära flygplatsen så man slipper gräsligt lång transferresa på plats också. Nu blev det all inclusive så förhoppningsvis kan alla hitta nåt att äta om dagarna. Framför allt innebär det att om vi vill kan vi slappa hela dagarna och bara bada, äta, och vila. Och det var väl tanken med denna resa, att det ska vara så vilsamt som möjligt. Jag brukar annars gärna åka runt för att se så mycket som möjligt, men det gjorde vi förra gången jag var på Rhodos (för ca hundra år sedan), så jag är nöjd om jag får sol och bad och okej mat. 🙂

Och så hittade vi ett hotell med lekplats, flera pooler en vattenrutschkana och en pool med strömmande vatten. Kändes viktigt att det finns saker som Alex kan roa sig med också. Och hotellet ligger precis vid stranden så man lätt kan gå dit utan att behöva korsa vägar eller så.

Så nu hoppas vi på värme och fint väder och härliga, slappa dagar då vi kan bada, gå längs stranden och samla vackra stenar, och om vi orkar och vill göra nån utflykt (kanske med båt)! Gud vad härligt det ska bli! Jag är så less på detta regniga sommarväder vi haft hitintills och en solresa nu är nog precis vad både jag och Riddaren behöver för att ladda batterierna inför hösten!

Etiketter: ,

Kommentera

