Men NU då!?


Igår fortsatte vi vårt shoppande inför resan. Vi hade sån himla tur att en av Alex’s kompisars mamma sms:ade oss på förmiddagen och frågade om Alex fick komma dit och leka. Detta efter att vi just förklarat för Alex att vi måste gå i affärer en dag till. Gissa hur glad han blev över att slippa följa med? Dessutom fick han både lunch och fika hos kompisen så Riddaren och jag kunde koncentrera oss på att avverka affärer i snabb takt. Milde tid vad vi sprang runt! Jag hade så ont i fötterna efter 3½ timme att jag bara ville sätta mig ner och tjuta! Inte hann vi fika heller så jag var utsvulten när vi hämtade Alex. 🙂 Men då kunde vi bocka av shorts och svala sommarbyxor till Riddaren, strumpor till Riddaren, solkrämer och lite annat smått och gott från listan.

Idag åkte vi en ny sväng och köpte simglasögon till mig (har jag önskat mig länge då jag verkligen hatar att få vatten i ögonen), ett par Capribyxor till mig, ett par superbilliga reabyxor till lilla Herr Nöta Hål På Alla Byxknän, t-shirts, kortärmad skjorta och ett par ljusa byxor till Riddaren. Och i detta nu har Riddaren även fyndat ett par sommarskor på superrea och är på väg till Texas Longhorn för att köpa hem god mat till oss. Lite måste man ju ändå fira sin elvaåriga bröllopsdag!

Det gjorde vi iofs lite på förmiddagen. Då kom sväronen förbi för att hjälpa oss att köra vår trasiga tvättmaskin till Returpunkten. De har nämligen en kombibil till skillnad mot oss. Vi passade på att köra iväg det sista skräpet från trädgården/boden också, så nu blev det plötsligt riktigt gott om plats! Eftersom svärfar fyller år idag åkte Riddaren och köpte en minitårta på Lindahls och så firade vi svärfars födelsedag och vår bröllopsdag med en fika på altanen.

Etiketter: , , ,

Kommentera

