Rhodos, del 6


Lördagen var vår sista hela dag. Riddaren gjorde en sista heroisk insats med att fixa solstolar åt oss i gryningen. Vi valde att ligga vid lazy river-poolen igen eftersom Alex trivdes så bra i den poolen.


Solen går upp och observera hur sjukt många solstolar som redan är paxade!


Denna vattenrutschkana åkte jag och Alex senare samma dag.

Denna morgon hittade jag ett svart hårstrå i min omelett vid frukosten. Urk! Jag började över lag längta väldigt mycket efter svensk mat. 🙂


Frukost i matsalen.

Konstigt nog längtade jag annars inte hem alls. Jag brukar annars vara den som tycker att det är jätteroligt att resa – när jag kommit hem. 😉 Så denna sista dag vid poolen försökte jag njuta maximalt av solen, badandet och värmen.


Jag ligger och gungar på vågorna på en luftmadrass. Så fridfullt!

Vi jobbade hårt på simträningen i poolen också, Alex och jag. När han lärt sig att ligga och flyta på mage i vattnet utan simhjälpmedel (men med simglasögon) fick han plötsligt ett helt nytt mod. Han vågade plötsligt prova att simma helt utan flythjälpmedel, och han simmade långa sträckor under vattnet med en arm (den andra handen knep han ihop näsan med för att slippa få in vatten). Jättefina bentag och synkroniserade armtag (om än bara med en arm). Han skulle ha behövt ett cyklop. 🙂 Och han vågade låta mig hjälpa honom att simma ner och röra vid botten (han flöt liksom som en kork och kunde inte ta sig ner om inte jag hjälpte till att trycka ner honom). 🙂 Han t o m provade att simma med huvudet ovanför ytan, men då sjönk han snabbt, så den tekniken hann han inte riktigt få till. Hade vi stannat en vecka till är jag dock helt säker på att han skulle ha börjat simma på riktigt. Han gjorde sådana framsteg varje dag!


Stolt kille vid eftermiddagsfikat.


Riddaren och en café au lait.

På eftermiddagen åkte jag och Alex en massa vändor i vattenrutschkanan också. Vi hade jätteroligt, men jag vägrar visa bilder på valrossen Petra i rutschkanan! 😉 Denna dagen lyckades jag bränna mig lite på axlarna, trots solskydd 50. Solen tog så in i bängen och timmarna i poolen var farliga.

På kvällen gick jag en sista tur med kameran och försökte fånga den vackra solnedgången på bild (men det blir ju aldrig samma sak som i verkligheten).


Någon hade skapat denna fisk, och en bläckfisk och en manet av stenar på stranden.


Min lilla fotomodell poserar i kvällsljuset.

Vi hade en fantastisk vecka på Rhodos! Det som drog ner upplevelsen lite var väl maten, att vi hade små minimyror i badrummet, att möblemanget på rummet var rätt slitet (stolarna på balkongen var t ex trasiga i sitsarna) och att det bara fanns barnprogram dubbade till tyska på TV:n. Det sistnämnda var verkligen jobbigt för Alex satt klistrad vid detta hemska tyska barnprogram så fort vi var på rummet. Nästan det enda vi bråkade om under veckan var att han var tvungen att stänga av TV:n för att vi skulle göra något och han hade så svårt att göra det. 🙂

I övrigt var det toppen och poolområdet var verkligen otroligt barnvänligt och närheten till havet helt underbar.


Alex, förhäxad av barnprogram på tyska.


Vår balkong.

På söndagen gick transferbussen runt halvelva på förmiddagen så då hann vi bara äta frukost och packa.


Lång (och het!) väntan på flygplatsen.


Där borta står vårt plan!

Hemresan gick mycket smidigt. Knappt nån turbulens och Alex tittade på film nästan hela vägen. Och väl i Jönköping gick det snabbt att få ut bagaget och mamma stod och väntade med bilen. Jätteskönt att bli hämtade så där! Tack mamma! ❤

Etiketter: ,

Kommentera

