Jobbkaos


Och att komma tillbaka till jobbet efter semestern då? Det var okej. Bosse hade hållit bra koll på mina ärenden så där hade jag inga klagomål. Men jisses vilket allmänt kaos det var/är! Två kollegor är sjuka och Bosse gick på tre veckors semester när jag jobbat en vecka. Ärendena hopar sig.

Men! Vi har äntligen fått en ny chef. Och vi fick den chef jag hoppades på efter att jag fick vara med och intervjua alla chefskandidater i våras. Och hon verkar vara väldigt bra att ha i just sådana här situationer. Hon är oerhört strukturerad, tydlig och målinriktad. Det är så skönt att kunna lämna över ”ansvaret” för att allt funkar till henne nu!

Jag har tagit på mig att lära upp/handleda vår nya kollega under de veckor Bosse är ledig och jag måste säga att denna man (som jobbat i herrans år på bygget, men inte just med detta ärendeslag) är en frisk fläkt och dessutom vansinnigt rolig prick! Utan honom hade jag vantrivts dessa veckor då Bosse är ledig och Jenny är sjukskriven. Det känns som vi börjar få struktur på hans upplärning nu och har en bra plan.

Dessutom hände en kul sak idag. Jag fick ett mail från min chef där hon frågade om jag ville ta ett uppdrag att jobba externt mot Kommunen/kunderna några timmar per månad. Jag kommer då att ingå som ”expert” i ett projekt skulle man kunna säga. Hon ville inte skicka ut förfrågan till hela gruppen innan hon frågat mig sa hon, eftersom hon ansåg att jag ”vore perfekt” för uppdraget. Sånt blir man ju glad över att få höra. I synnerhet som det verkar vara ett kul uppdrag.

Jag får känslan av att vår f d chef (som jag tycker väldigt mycket om) har pratat gott om mig. Jag frågade henne när jag kom tillbaka från semestern om hon ville ”lämna över vår grupp” till vår nya chef och det lovade hon att göra (och har också gjort). Känns som jag har fått en bra relation även med nya chefen och att hon ger mig små uppdrag och förtroenden, och sånt är ju bra både för lönen och trivseln.

Så på så sätt känns det bra – även om arbetssituationen är rätt panikartad. Med upplärning av ny medarbetare och många möten blir det väldigt lite tid över för mig att handlägga mina egna ärenden. Jag äter lunch vid skrivbordet och typ halvspringer runt med andan i halsen. Det funkar ju ett tag, men inte i längden. Jag försöker lägga in åtminstone en jobba-hemma-dag i veckan så jag får arbetsro och kan avsluta ärenden. Men gud vad jag längtar efter att Bosse ska komma tillbaka och kollegorna bli friska!!!!

Etiketter: ,

Kommentera

