Mycket vill ha mer


Okej, så jag som varit rätt mätt på utlandsresor rätt länge njöt tydligen så till den milda grad av vår Rhodosresa att jag vill ut och resa igen. Jag brukar ju annars alltid hävda att jag älskar att resa – när jag kommit hem igen. D v s att jag när jag är iväg tycker det är smått jobbigt och längtar hem, men tycker det är jättekul att ha varit iväg när jag väl är hemma och tänker tillbaka på det.

Men mamma har alltid kallat mig för sin Deluxe-dotter och kanske är det så. Jag måste resa flott för att trivas. 😉 Jag tycker verkligen inte om att åka ospecificerat och hamna på halvsunkiga hotell med kackerlackor, smuts i vrårna och obekväma sängar. Jag vill bo fräscht!

Hela familjen uppskattade Rhodosresan så pass mycket att vi ganska omgående började prata om att vi kanske skulle kunna åka iväg nästa sommar också (som vi från början tänkt). Då har Riddaren hopplöst tidig semester, redan i juni, och det känns ju sådär att tänka sig att ta semester redan då och tvingas jobba hela juli och augusti tycker jag. Men om vi åker iväg en vecka tillsammans kunde man ju tänka sig att lägga två veckor i juni och kanske två i slutet av juli eller så. Jag och Alex får visserligen semestra utan Riddaren då, men å andra sidan får Alex lite mer lov på så sätt.

Så…..Riddaren satt några dagar och letade resor och konstaterade att all inclusive-resor med våra kravspecifikationer fanns det inte gott om. Flera hotell sålde slut medan han tittade. Sen hittade han värsta lyxhotellet på andra sidan Rhodos (sydöstra sidan) som bara var hur fint som helst. ”VILL HAAAAA!!!!” tjöt jag när han visade det.

Kolla själv på bilderna!!!

Terrass med egen utgång till poolen, ett helt piratskepp i en pool för barnen, vattenrutschkanor, flera restauranger och såååå stort poolområde! Och det var just inte dyrare än vår sista-minuten-resa i år.

Så nu har vi eventuellt bokat en resa till midsommarveckan och nu ska vi eventuellt leva så snålt vi bara kan fram tills dess. 😉 Bra morot för att skippa alla onödiga utgifter som att fika ute, köpa hem hämtmat, köpa kläder man egentligen inte behöver och spontanshoppa saker. Bättre lägga pengarna på en drömresa liksom!

Etiketter: ,

Kommentera

