Busy bee


Jisses! Dagarna bara rusar förbi! Jag hinner (orkar) ju inte ens blogga längre. Idiotstressar på jobbet. I lördags åkte jag dit och packade (vi ska byta våningsplan i morgon) för jag inte kände att jag hann på arbetstid. I söndags jobbade jag två timmar (hemifrån) för att få näsan ovanför vattenytan. Inser att det inte håller i längden. Men fram till lönesamtalet med nya chefen kan det väl vara vettigt att visa att man får saker ur händerna tänker jag och ”illrar på”.

Och när man kommer hem är det fullt upp här med. Riddaren har med en heroisk ansträngning nu målat klart altanen medan jag skött markservicen förra veckan. Nu har vi gått över på att försöka röja upp i boden, slänga mer skräp på Returpunkten (åkte vi med igår då Alex följt med en kompis hem för lek efter skolan), slänga sommarblommor som börjat vissna och idag köpte jag höstblommor på torget som jag planterade.

Ovanpå detta har mina njurar börjat bråka sen nån vecka och den här veckan har jag knappt kunnat sova utan sömntablettshjälp. Befarar njursten. Hoppas på att det är nåt mindre grus som kan komma ut utan att jag behöver åka på ett njurstensanfall. Men det är väldigt jobbigt mentalt att hela tiden gå och gruva sig för vad det ska bli av det hela. Njurstensanfall är liksom det mest smärtsamma jag nånsin varit med om. Föda barn var inget i jämförelse! 😦


De sålde några stackars defekta buketter med kallor på torget idag för fem kronor. Jag älskar kallor så jag köpte hem en bukett bara för att ha nåt att fota. Med macro, stativ och Photoshop blev det ju en okej bild i alla fall. 🙂

Etiketter: ,

Kommentera

