Väntans tider


Jag fick (faktiskt) träffa en läkare i fredags. En ovanligt medlidsam läkare faktiskt. Men nån bra lösning på mina njursmärtor hade hon ju inte. Jag fick Voltarensuppar utskrivna, och på begäran även insomningstabletter. Sen skrev hon en remiss för ultraljud av njurarna som jag skulle använda om jag blev sämre under helgen, eller på måndag om läget är oförändrat.

Proverna visade lite blod i urinen och ingen urinvägsinfektion.

Såå…. Vi tror det är en sten. Eller grus. Det är bara det att den tydligen inte vill komma ut då. Läkaren ordinerade mig att dricka mycket – gärna öl (!) – och jag försöker. Men ju mer jag dricker desto ondare gör det. Illamåendet kommer och går och jag försöker äta när det lättar.

Riddaren är fortsatt dyngförkyld och har nu även smittat Alex som nös ungefär 50 ggr på raken innan han somnade. Tidigare idag hörde Alex’s kompis Moas mamma av sig och frågade om de fick ta med sig Alex på barnteater och en fika på stan. Hon hade sett på fejjan hur eländiga vi var. Alltså, man blir så rörd – och glad – över sådana människor! Så Alex fick en rolig eftermiddag med teater, fika och lite lekparkshäng istället för att behöva roa sig själv här hemma hela dagen. Underbart!

Vi har ju liksom far-eller morföräldrar, eller andra släktingar i stan som kan ta sig an Alex några timmar. På så sätt känner man sig väldigt ensam när det kör ihop sig. Är så tacksam över deras insats idag!

Annars kämpar jag på. Ibland är det lite bättre, sen kör det till igen och man bara väntar och ligger och glor. Rätt tröstlöst faktiskt. Det var länge sedan jag kände mig så deprimerad och ledsen…

Etiketter: , ,

Kommentera

