Kors i taket!


Än äro undrens tid icke förbi. Eller nåt.

Jag hade en tid på vårdcentralen nu på eftermiddagen eftersom röntgen inte visade nånting avvikande (brevet som enligt en sköterska ska ha skickats från vårdcentralen med detta besked i måndags har f ö fortfarande inte nått min brevlåda). Jag gick dit rätt moloken och tänkte att jag väl lär bli avfärdad av en stressad läkare, så där som man ofta blir.

Men faktiskt inte! Läkaren jag fick träffa är tysk och rätt burdus i sättet, men hon var bra! Hon lyssnade (ovanligt mycket för att vara vårdcentralsläkare) och hon ansåg absolut att vi skulle göra en ordentlig provtagning för att undersöka hur det står till i kroppen. Hon var lite inne på mina tankar, att det kan ha varit njurgrus och att min kropp bara behöver tid att återhämta sig. Med tanke på hur på gränsen jag gått en längre tid är det kanske inte så konstigt om denna attack av vad-det-nu-var fick den s k bägaren att rinna över och att kroppen reagerar med onormal trötthet…

Jag tycker jag dag för dag har lite mindre molvärk, är lite mindre totalt utmattad och har kortare perioder av illamående så det går kanske åt rätt håll då.

Hon sjukskrev mig nu helt t o m nästa torsdag och ordinerade mig att gå ut och promenera så mycket jag orkar för att få igång kroppen igen (som ju i princip legat i en vecka). Känns så himla skönt att ha fått dessa extra dagar för återhämtning!

Sååå… Dagens ros går helt otippat till en vårdcentralsläkare (!).

Etiketter:

Kommentera

