Provsvar


”Bästa Petra!

Vi har nu fått svar på alla prover och det visar sig att din ämnesomsättning var lite långsam. Det kan leda till ökad trötthet även om det skulle hålla i sig till viktökning, håravfall och liknande. Jag har skrivit ut sköldkörtelhormon i lågdosering för att hjälpa kroppen lite.

Med vänlig hälsning
xxxx”

(Jo jag vet, svenska är horribel, men det står faktiskt så där.)

Jaha. Ja, vården har vid flera tillfällen sedan 1997 noterat att min sköldkörtel inte riktigt funkar som den ska, att jag ligger på gränsen för att börja medicinera. Så kanske att det här kan vara svaret på varför jag är så gud in i helvete trött hela tiden? Man kan ju hoppas i alla fall! Viktökning kan jag ju skriva under på! Eh……20 kg sedan 2009. 😦 Håravfall har jag inga problem med som tur är. ”Liknande” vet jag inte om jag lider av. Hehe. 😉

Nääää…men skämt å sido. Skönt att jag inte var helt hypokondrisk i alla fall. Och tänk, bara tänk, om medicinen faktiskt skulle kunna göra mig lite piggare? Det vore ju underbart i så fall!

Och också skönt att hon inte hittade något annat, läskigt, fel på mig! Så….ändå goda nyheter känner jag!

Etiketter: ,

Kommentera

