Helgen


Idag var första gången den här veckan som jag har lyckats låta bli att sova middag på eftermiddagen. Jag är så sjukt trött att det varit fullständigt nödvändigt de andra dagarna.

Igår hade jag en riktigt elak migränliknande huvudvärk och genomled ett besök hos sväronen (inte för att det är nåt fel på dem – tvärtom – men för att mitt huvud var så gräsligt) för att fira svärmor som fyllt år. Något annat vettigt blev inte gjort den dagen.

Idag har jag dock både bakat frallor, kokat äppelmos, dammsugit hela huset, tvättat, diskat och gjort soppa till middag. Riddaren beskar äppelträdet (lite sent men kändes ändå bättre att göra det nu än i vår) och ansade häcken lite. Alex gjorde också en insats och bar grenar, plockade ihop äpplen och hjälpte mig att skala äpplen till moset. Så vi var riktigt duktiga idag alla tre!

Det där med att vila på helgerna tycker jag liksom aldrig blir av. Det är då man ska ta tag i städning, handla, laga mat. tvätta o s v. Och varannan helg jobbar ju Riddaren 2½ timme av söndagen går åt till att åka till och från simskolan.

Gud vad jag önskar mig en städerska som kom hit varje fredag och bara fixade fint inför helgen! Och nån som storstädade och putsade fönster två gånger om året! Det skulle jag verkligen vilja ha råd med! Men då kan man inte, som jag, jobba 75%. Jag inser ju det. Hade jag jobbat heltid hade vi lätt haft råd med det.

Etiketter: , , ,

Kommentera

