Spindelnät


Oktober är ju månaden framför alla om man vill fota spindelnät. Ingen annan månad finns det väl så många dimmiga dagar då alla spindelnät förvandlas till fantastiska droppkreationer.

Men i år har jag inte alls hittat spindelnät på samma sätt som jag brukar. Idag var faktiskt första dagen jag tittade ut och fick se ett alldeles vitt nät. Tyvärr verkar det bara vara stora husspindlar kvar i vår trädgård, och deras när är verkligen inte särskilt vackra. De spinner bara ett enda stort virrvarr av trådar.

Ett enda annat slags när hittade jag, och det var inte särskilt imponerande.

Jag får helt enkelt hoppas på att det kommer någon mer dimmig morgon då solen silar sig igenom dimman och lyser upp spindelnäten så de liknar diamanthalsband!

Etiketter: ,

Kommentera

