Det svarta hålet


I söndags lämnade jag kvar mina handskar på stolen på Coffeehouse By George och upptäckte det inte förrän vi kom hem. Som tur var så var det en snäll människa som lämnat in dem när Riddaren åkte tillbaka och frågade efter dem. Det är inte första gången dessa handskar är på vift kan jag ju säga.

I måndags höll jag på att leta mig tokig efter mitt datakort. Jag vände upp och ner på halva huset och ringde Bosse på jobbet för att få hjälp att kolla om det låg på mitt rum. Till slut, när jag gett upp och resignerat inför det faktum att jag skulle bli tvungen att åka in till jobbet och få ett tillfälligt kort, hittade Riddaren det i en påse jag tagit hem (och glömt bort). Gaaaah!

Idag är det våra Halloweenprydnare som försvunnit spårlöst. Det började redan i söndags då jag inte kunde hitta ett spindelnät vi köpt till Alex. Men nu är hela den kartong där Riddaren packat ner grejerna borta! Själv hade jag lagt dem i en genomskinlig låda i tvättstugan, just för jag vet hur bra jag är på att tappa bort saker. Men där tyckte Riddaren de var i vägen en dag när vi städade och la dem i en kartong. Denna kartong lyckas jag nu inte återfinna.

Jag. Blir. Galen.

Känns ibland som jag ägnar halva mitt liv åt att leta efter saker! Det är inte för inte vi myntat begreppet ”Det Svarta Hålet” i den här familjen. Det är där allt som inte går att hitta hamnar tror vi. 😉

Etiketter: ,

Kommentera

