Lättskrämd


Jag har väl berättat hur mycket jag hatar zombiefilmer och hur fruktansvärt otäck jag tycker serien The Walking Dead är? Alltså, jag kan på riktigt bara se den serien mitt i sommaren när nätterna är ljusa för jag drömmer mardrömmar och blir skrämd nåt så in i bomben! 😉 Men nej, jag kan inte låta bli att titta heller, för dden är ju så bra! Mycket jobbigt. 😀

I alla fall… Förra året på Halloween, när vi var på Kolmårdens djurpark, var det en skådespelare utklädd till zombie som verkligen var döläskig!


Jamen TITTA bara! Verkligen läbbig!

I morse, när jag åkte buss till jobbet, satt jag intet ont anande och tittade ut genom fönstret. Plötsligt fick jag se en zombie komma gående med sådan där karaktärestisk knyckig gång. Jag bara stelnade till där jag satt och tänkte ”jaha, tänk om zombieapokalypsen är här nu” innan jag skärpte mig.

Men jag var ändå tvungen att vända mig om när bussen passerade mannen för att försäkra mig om att han inte hade ett zombieansikte. 😉

Vad då? Skadad? Vem? Jag?!? Haha!

Och som om detta inte var nog lyckades jag skrämma upp mig själv en gång till medan jag gick till jobbet. Jag mötte en man, uppenbarligen hög på allsköns droger, som började skrikprata obegripligt och avsluta med något mitt emellan en morrning och ett spottande ljud precis när vi gick förbi varandra. I ögonvrån såg jag att han plötsligt vände och började följa efter mig efter några meter. Jag gick snabbare och han gick också raskt. Jag stelnade till och började tänka på galna knivmördare och funderade på vilken väg som borde vara säkrast. När jag kom till ett skyltfönster som satt så jag kunde se mig själv och eventuella förföljare slängde jag en skärrad blick i det och upptäckte att drogmannen i själva verket var en ung kvinna med oskyldigt utseende. 🙂 De hade tydligen passerat varandra de också, strax efter att han passerade mig, och så trodde jag att det var han som vände och började förfölja mig.

Jag brukar inte vara så lättskrämd måste jag säga till mitt försvar. Idag slog jag alla rekord! 😉

Etiketter: , ,

Ett svar to “Lättskrämd”

  1. Mossfolk Says:

    Näe, zombiefilmer finns det ingen som kan få mig att se. Jag får hjärtklappning och närapå dör så fort det blir småläskigt på teve. I verkligheten däremot är jag totalt orädd 🙂

Kommentera

