Mormor-besök


Söndag-måndag hade vi besök av Alex’s mormor. Alex var superpepp innan och räknade ner dagarna tills hon skulle komma. Hon hade inte varit här sedan valborgsmässoafton då vi fick en snabbvisit, så det fanns en hel del uppdämd längtan i den där lilla sexårskroppen. 🙂

På söndagen hann vi med simskolebesök, pannkaksbuffé på Coffeehouse By George, en höstpromenad här i Hooden, lekstund för mormor och Alex, tacosmiddag och sedan egentid för mamma och mig i soffan med ett glas vin.

På måndagen jobbade jag hemifrån, vilket blev knöligare än jag tänkt då jag först inte hittade datakortet och sen inte kunde få datorn att funka. Riddaren fick, lite i panik, skjutsa in mig till jobbet så jag kunde hämta min andra dator. Och då visade det sig att det varit ett globalt fel i hela systemet och inte bara i min dator, så den trippen gjorde vi helt i onödan. Men, men. Jag fick testa min nya dator hemifrån och den var faktiskt mindre seg än min gamla är när jag jobbar hemifrån. Bra att veta.

Alex och mormor gick ut en promenad och efter att jag fixat lunch till Alex åkte de in till stan för att hämta mammas särbo som kommit upp med tåg från Linköping. De matade änder och gick till en lekplats innan de kom hit igen.

Då hade jag egentligen inte hunnit jobba klart (eftersom det gick så mycket tid på morgonen åt datastrulet och vid lunch när jag utfodrade barnet) men det fick lösa sig med flex. Väldigt skönt att ha omvandlad semester-till-flex att ta till sådana dagar!

Alex var mycket nöjd med besöket. I synnerhet som mormor köpte en sanslöst dyr gosedjurshund åt honom, som han förälskade sig i på söndagen när vi gick in på Åhléns. Den ungen får aldrig nog av gosedjur! Är han sin mors son, eller? 😉

Nu har vi i alla fall planerat in ett Jönköpingsbesök vid jul också, så vi får se mormor åtminstone en gång till i år!

Etiketter: , , ,

Kommentera

