Himla huvud!


Nu har jag slagit något slags rekord (av det slaget man inte vill slå) vad gäller huvudvärk. Sedan förra onsdagen har jag haft ihållande, hemsk huvudvärk – som de flesta dagarna varit av migränkaraktär. Det är någon slags riktigt elak spänningshuvudvärk (smärtan i käkarna är inte att leka med) som sprider sig upp i hela huvudet. Och det enda som hjälper är Sumatriptan (migränmedicin).

Börjar bli riktigt jobbigt!

Och om man till det lägger svullna och onda halsmandlar (dessa halsmandlar har spökat av och till – mest till – i ett år nu) och en värkande rygg och rumpa (jo, för i rumpan har man ett fästa för muskler som kan göra gräsligt ont och orsaka elaka ilningar ända ner i benen när man sover) som stör nattsömnen, ja då får man en Petra som undrar om inte nödslakt vore det mest humana ändå.

Suck!

Med detta i åtanke tycker jag att jag har varit rätt duktig som trots allt varit ute och promenerat tre gånger på en vecka (längsta rundan 4,3 km). Mycket draghjälp av Riddaren förvisso, men ändå. Jag försöker att inte bara lägga mig ner och ge upp.

Men jag ÄR så TRÖTT på denna skruttkropp!

Etiketter: , ,

2 svar to “Himla huvud!”

  1. Annika K Says:

    Tycker du ska kontakta en sjukgymnast eller liknande. För att kolla upp hur du är i kroppen. Med tanke på ond rygg, rumpa , huvud mm.

    Kraaaam

    • Petra Says:

      Vi har en sjukgymnast som kommer till jobbet och hos henne bokar jag in mig så ofta jag har tid och råd. Utan henne hade det ju verkligen inte gått! Innan jag började gå hos henne hade jag nackspärr titt som tätt och min arm bråkade. Så hon gör trots allt underverk med min skruttkropp. 🙂

Kommentera

