Kan det vara över nu?


Peppar, peppar, ta i trä. Idag har det älskade barnet verkat piggt och friskt hela dagen säger Riddaren. Nu hoppas vi att sjukdomarna är över och att han kan gå till skolan i morgon! Det är så himla bra att Riddaren har frivecka denna veckan och att Alex därmed bara har skola 08.20-12.00. Lagom mjukstart efter att ha varit hemma sedan förra tisdagen.

Själv åkte jag till jobbet för första gången på nästan två veckor. Jag jobbade hemma lite förrförra veckan och så har jag jobbat hemifrån en fjärdedels dag tisdag-onsdag förra veckan. Kändes nästan ovant att kliva in på jobbet. Men kul att träffa lite folk! 🙂 Vissa mer än andra kanske. 😉

Jobbsituationen däremot är rätt gräslig nu. Jag hinner ingenting känns det som med vabb, upplärning av ny medarbetare (och fr o m nästa vecka ska jag visst lära upp tre till), jobbet som teamkoordinator (vilket innebär att vara chefens högra hand och vara den som fördelar ärenden och ”har koll”), möten hit och möten dit och jag vet inte allt. Frågan är när jag ska hinna med mina egna ärenden? Pust!

Jag har lovat mig själv att försöka låta bli att jaga på mig själv så förtvivlat i alla fall under december och försöka ta det lite lugnare. Lite pre-julsemester för att få lite respit från stressen. Vi får se hur det går.

Nu hoppas jag mest av allt på att vi får vara friska i familjen!

Etiketter: ,

Kommentera

