Klippt igen


En dag. En ynka dag kunde Alex gå i skolan, sen blev han sjuk igen. Nu är han riktigt dyngförkyld – jättesnorig och med elak förkylningsastmahosta! Nåja, omväxling förnöjer – eller nåt. 😦

Tur i oturen har Riddaren frivecka så vi slipper i alla fall vabba torsdag-fredag. För till skolan kan han inte gå. Han som varit frisk så länge. Nu kommer visst alla sjukor på en enda gång. Men bättre avverka dem nu och vara frisk till jul och födelsedagen antar jag.

Här hemma kämpar vi på med adventsförberedelser. Riddaren har svurit långa eder över en guldglittrig adventsstjärna jag köpte på Åhléns. Den var jättefin i butiken, men den jag fick med mig hem var helt klibbig och ful med glitterklumpar och den sprider glitter omkring sig överallt. Kabeln var det visst också fel på. Men nu hänger den i Alex’s fönster (man var liksom tvungen att hänga upp den redan nu eftersom den glittrade av sig så förtvivlat, så vi fick tjuvstarta advent lite i det fönstret) och på håll är den i alla fall fin. 🙂

Sen shoppade jag loss rejält på torget idag. Jag köpte en till amaryllis, fyra hyacinter, en liten julen, en ardisia, en dörrkrans och mossa för lite över 300 kr (det är sjukt billigt). Och på vägen hem köpte jag röda ljus till adventsljusstaken och 10 st silverglittriga hjärtformade julgranshängen till granen. Vi har alltid för lite hängen till de jättegranar Riddaren brukar komma hem med så det kommer att behövas. 🙂

Etiketter: , , ,

Kommentera

