Julbord


Igår bjöd mitt jobb på julbord på jazzklubben Crescendo här i stan. Lite konstig miljö för ett julbord kan man tycka…

Jag och J träffades en timme innan på en av stans pubar och tog en öl (Guinness – mums!). B anslöt också en liten stund innan det var dags att dra sig mot Crescendo. Det var himla trevligt att få en chans att prata lite i lugn och ro.

Själva lokalen var oerhört larmig (inget ljuddämpande där inte) så man fick verkligen skrikprata, vilket blev jobbigt ganska fort. Men jag satt jättebra med J, B och hysteriskt roliga K.

Det tog evinnerliga tider av köande innan man kom fram till julbordet. Och det var väldigt litet så jag åt väl i princip bara köttbullar, prinskorv, potatis, rödkål, en ägghalva och rödbetssallad. Men, men… Jag är å andra sidan inget större fan av julbord så. Lite B att man var tvungen att köpa all dryck själv (inklusive alkoholfritt).

Det var lite underhållning också, med några tjejer som kunde sjunga hyggligt och en kille som stundtals sjöng så falskt att håret krullade sig i nacken typ. 😉 Och ljudvolymen bara ökades och ökades, så när vi ätit upp kunde man inte längre prata utan att skrika varandra rätt i örat. Rätt påfrestande…

Vi drog oss bort till bardelen, men det gjorde ett helt gäng andra också, och då blev det samma sak där, att man fick skrika för att göra sig hörd. Jag skrattade så hysteriskt mycket (och skrikpratade) att jag till slut var både hes och nästan astmarosslig. Helt sjukt!

K och jag beställde varsin irish coffee (mycket god) och det hjälpte rösten lite. Men efter att de dukat bort julmaten kom vi på att vi kunde sätta oss i det rummet. Där saknades det högtalare som vrålade ut musik. Så där blev jag och K och B sittandes i flera timmar och gaggade. Och skrattade. Herreguuuud så jag skrattade! Jag har på riktigt träningsvärk i sidorna idag efter allt skratt! 😀 Lyckliga mig som har så roliga jobbarkompisar!

K och jag tog samma buss hem för han bor inte långt härifrån. Jag hoppas verkligen inte att det startades något skvaller nu bara efter att vi satt och pratade typ hela kvällen och sen gick samtidigt! Haha, för det vet man ju hur gärna det snackas. Men både han och jag är lyckligt gifta. Jag kan bara inte hjälpa att karlar ofta är så himla mycket roligare än damer i samma ålder! 😉

Ja jösses. Klockan var närmre halv ett när jag kom hem. och sen kunde jag omöjligt somna. Jag frös! Det spelade ingen roll hur mycket jag tog på mig så frös jag. Till slut tog jag tempen (nu när vi skaffat smidig örontermometer går det ju såååå snabbt), men jag hade ingen feber. Klockan var bortåt halv fyra innan jag började små slumra. Men nån vettig sömn fick jag inte på hela natten. Så jag är lite tärd nu. 🙂 Det kostar på att partaja loss i min aktningsvärda ålder tydligen.

Etiketter: , ,

Kommentera

