När en reser sig faller en annan


Alex är faktiskt lite bättre idag. Han hostar fortfarande, men det märks att luftrören sakta är på bättringsvägen. idag har han orkat städa sitt rum (om än under protest) och leka en del utan att hosta så han nästan kräks. Aptiten är betydligt bättre och orken också.

Dessvärre är ju hans mamma nu dyngförkyld och hans pappa håller också på att däcka (han ska jobba sin sista natt nu i natt och är sedan ledig tills på torsdag som tur är). Min röst är bättre, men mina stackars öron! Jag är lomhörd, har lock för öronen och det trycker så jag blir galen! Och så denna gräsliga klåda bak i halsen och upp bakom trumhinnorna! Vidrigt! Tror det börjar gå upp i bihålorna också för det har börjat rinna snor/slem bakvägen ner i halsen. Japp! Jätteäckligt! Det är en himla tur jag har Rinexin och Cocillana-Etyfin i medicinskåpet!

På nåt sätt orkade jag i alla fall göra ett storkok av hemlagad köttfärssås nu på kvällen, så nu har vi mat i några dagar om det krisar. Och Riddaren handlade igår så det finns frukt och grönsaker och sånt hemma.

Annars har man varit rätt glad över att få vara hemma denna stormiga dag. Fy så det har blåst!

Etiketter:

2 svar to “När en reser sig faller en annan”

  1. en lisa i livet Says:

    Usch! Låter verkligen inte roligt! Krya på er snabbt.

    • Petra Says:

      Tack! Ja, vi försöker! Det känns ändå som att Alex blir lite bättre för var dag och jag tycker det känns lite bättre idag än igår så jag har hopp om livet. 🙂

Kommentera

