Döende? Eller bara lite melodramatisk?


Herreguuuuud vad förkyld jag är! Jag kraxar fortfarande som en kråka. På bussen hem fick jag en förfärlig kikhosteliknande attack. Jättekul att hosta så man nästan kräks och så tårarna sprutar och mascaran rinner! Så fort jag försökte dra in luft hostade jag hysteriskt. Jag var ungefär en millimeter från att kasta mig av bussen vid nästa hållplats. Hade det inte regnat, varit nermörkt och varit 20 minuter tills nästa buss kom så… Folk bara stirrade och jag ville bara sjunka genom jorden. 🙂 Till slut kunde jag häva attacken genom att borra in naglarna under tumnageln så nagelbädden nästan lossnade (det gjorde så ont att jag kunde fokusera bort från retandet i halsen). Sen satt jag där med näsan rinnande, mascaran rinnande och stirrade ner i golvet. Haha…jättekul.

Mina arma bihålor värker satan och producerar var (det ser verkligen mer ut som var än som snor om jag ska gå in på äckliga detaljer) som om de hade betalt för det. Jag hör knappt för jag är så lomhörd och har lock för öronen.

Vilken normal människa som helst hade väl sjukskrivit sig vid det här laget. Och uppsökt en vårdcentral för att försöka beveka en läkare att skriva ut penicillin.

Men jag har verkligen inte tiiiid att vara sjuk! Jag har möten hit och möten dit, folk jag måste ringa och saker att fixa och folk att lära upp. Det är helt jävla galet på jobbet! Riddaren har varit snäll och skjutsat mig till jobbet måndag-tisdag och det har verkligen varit guld värt! Mitt stackars hjärta gillar inte att jag är så förkyld så det rusar och slår ojämnt och beter sig helt knäppt. Gå till bussen hjälper inte direkt så att få åka från dörr till dörr har varit underbart!

I morgon ska jag försöka hinna flexa lite på eftermiddagen. Sen är torsdag – fredag full rulle med möten och skit. Är jag inte bättre på fredag ska jag nog lite på vinst och förlust ringa vårdcentralen på morgonen och se om de har en förmiddagstid åt mig. Måste dock åka till Linköping vid 12.00, så frågan är om det ens hinns med ett läkarbesök.

 

Etiketter: , ,

Kommentera

