Vinterkräksjukan is in da house


Alex hade magknip när han skulle somna igår kväll. Men det är ju inte helt ovanligt så vi tänkte väl inte så mycket på det. Jag mådde tjyvtjockt p g a min bihåleinflammation och kom därför inte i säng förrän vid midnatt. Jag hade knappt hunnit släcka förrän Alex plötsligt stod vi min säng och med ynklig röst meddelade att han hade jätteont i magen.

Sen drog cirkusen igång. Först diarré och sen kom första kaskadspyan (tack gode gud hade jag strax innan gått och hämtat en hink!). Stackars, stackars barn! Han har inte kunnat hålla tätt utan jag har fått rota fram några gamla blöjor som vi fått byta i ett.

Jag har tappat räkningen på hur många gånger han suttit, skakande och blek som ett lakan, på toa och spytt och diarrébajsat samtidigt under natten och förmiddagen. Han har gråtit av utmattning och magsmärtor och deklamerat att han bara vill dö. Hemskt!

Och Riddaren skulle lämpligt nog jobba 06.00-18.00, vilket i sin tur betytt att jag inte sovit en blund. Jobbigt nog i vanliga fall, men med bihåleinflammation i kroppen helt galet tungt.

Alex har inte fått behålla nån vätska. Jag har kört vätskeersättning och vatten, men han har spytt var 15:e-20:e minut. Kvart i elva pratade jag med en jättegullig sjuksköterska på 1177 som instruerade mig att bara ge vätskeersättning, teskedsvis, med några minuters mellanrum. Så skulle hon ringa upp vid 12.00 för att kolla läget.

Samtidigt lyckades Riddaren få ledigt från jobbet resten av dagen och kunde komma hem.

Nu är han vansinnigt törstig, har fortfarande ont i magen, men diarréerna och kräkningarna har i alla fall avtagit.

Så nu ber vi till alla högre makter att det värsta är över och att alla kan få sova lite!

Herregud! Jag hade ingen aning om att vinterkräksjuka kunde vara såååå vidrigt!

Nu återstår att se om jag verkligen är immun mot kräksjuka, som jag brukar påstå. Vore just snyggt att få det när jag äter antibiotika för då får jag ju inte behålla medicinen i kroppen.

Etiketter: ,

Ett svar to “Vinterkräksjukan is in da house”

  1. Monet Says:

    Usch, era stackare! Det där låter som det verkliga helvetet, sånt man i nte önskar någon. Hoppas det lugnat sig för pojken ( ge honom inte att äta för tidigt bara, särskilt inte Proviva och andra mjölkprodukter, då börjar det bara om igen). Hippas du också är immun. Många är ju det. Måmga healinghälsningar till hela er familj!

Kommentera

