Gran


PicMonkey Collage1

I lördags morse frågade barnet så bevekande om vi inte kunde köpa julgran. Jag tycker ju egentligen att granen ska vänta tills ett par dagar före julafton, men vem kan motstå ett barn som bara dagar innan legat halvdöd på barnakuten liksom? Inte jag i alla fall. 🙂

Så det blev en tur till Bauhaus där denna kungsgran inhandlades. Och så fick jag äntligen inviga de 10 silverglittriga hjärtan jag tidigare i december köpte på Åhléns. Alex hjälpte till att klä granen och var jätteduktig på att sprida ut kulorna över hela granen. En kula föll i golvet och gick i tusen bitar. Han blev helt förkrossad, men som tur var så var det en av de billiga ”reservkulorna” som jag ändå tänkt byta ut vartefter. 🙂

Så nu luktar det underbart av gran på bottevåningen – dels från granen och dels från mina Voluspa Spruce Cuttings-doftpinnar (som verkligen luktar gran!).

Etiketter: , ,

Kommentera

