Himla bihålor


Jaha. ”Nu är glada julen slut, slut, slut”, som de sjunger i visan. Hujedamig så tungt det var att börja gå upp tiiiidigt igen och leverera morgontrött son på skolan 08.15 varje morgon! 😦

Inte blir det bättre av att mina bihålor värkt allt mer sista veckan och nu håller på att ta livet av mig. Igår eftermiddag, när jag kom hem, hade jag verkligen fått nog. Så jag rotade igenom medicinskåpet och fick fram tillräckligt med Doxyferm (antibiotika) för en ny kur mot bihåleinflammation. Man får alltid fler tabletter än man ska ta av nån anledning. Och jag vet att man inte ska självmedicinera sig så där. Men jag har haft tillräckligt många bihåleinflammationer i min dar för att veta när det är dags för medicin. Så nu hoppas jag verkligen att det ger med sig på några dagar. Min stackars mage är måttligt road dock. Jag blir illamående och magen gör ont från dag ett av denna medicin. Men kan jag slippa det kompakta trycket i bihålorna och smärtan är det ju värt 10 dagars magplåga!

På jobbet snurrar hjulen hysteriskt så nåt utrymme för att gå på halvfart och flexa finns inte riktigt. Tyvärr. Jag ska försöka snugga till mig en dag med jobb hemifrån nästa vecka i alla fall. Och jobba på att avsluta ärenden och INTE ta till mig nya. Jag ska handleda en massa nyanställda framöver så jag kan verkligen inte ha för många egna ärenden samtidigt.

Etiketter:

Kommentera

