Skratta åt eländet


Haha! Nu kan jag mest bara skratta åt eländet!

Hur var det nu? Först bihåleinflammation. Sen migrän. Sen nån mystisk ischiasnervklämning. I fredags fick jag ju tips om några sjukgymnastövningar som jag testat i helgen och ta mig sjutton om inte den där otrevliga domningen har släppt nästan helt (kommer ibland när jag sover på sidan, men det kan jag leva med).

Men vad händer då? Jo, jag får för mig att jag ska demonstrera för Alex hur man gör när man ligger på rygg och slår upp benen över huvudet och håller balansen med armarna mot golvytan.

Haha! Vansinne! Gamla stela tanter som jag ska inte gör sånt. Nu gäller det bara att jag lär mig det också. För vad hände? Jo, det ska knaaaak och knaaaaster i nacken och vips så hade jag fått Nackspärren Från Helvetet. Jättekul.

Så sedan i söndags har jag plågats nåt grymt. Jag har vankat mellan massagestolen, min mindre Deep Tissue Massageapparat, medicinskåpet (där jag knarkat Naproxen) och linimenttuben. Hela huset luktar liniment men jag köpte ett superbra sådant av vår massör i höstas och det hjälper verkligen!

Idag är det aningen bättre så jag hoppas verkligen det kan vara drägligt i morgon. Det tar på krafterna att ha så himla ont hela tiden och det är hysteriskt på jobbet. Helt hysteriskt! Jag bara springer från boll till boll och ytandas. Hinner inte flexa och ligger efter överallt känns det som. I morgon har jag bestämt mig för att låsa in mig på rummet och jobba bort allt det mest akuta som stressar mig. Sen kanske jag kan jobba hemma på torsdag och ta ut några timmas flex så jag kan få en återhämtningsdag.

Etiketter: , ,

Kommentera

