Namnsdag (igen)


Grabbarna hade namnsdag igen här i veckan. Januari är helt insane! Båda fyller år och båda har två namnsdagar! Så här gäller det att ligga i med presenter vill jag lova! 🙂

Riddaren fick en länge efterlängtad USB 3.0-hub och Alex fick fler figurer till sitt nya XBox Skylanderspel här i veckan.


Lyckan i att få en svår-att-få-tag-i-fälla för Kaos!


Och så fick han ett ark med 3D-fjärilsklistermärken och en tjuga.

Annars har veckan snurrat på i 110 km/h. Mina planer på att ta ut lite flex den här veckan gick om intet. Jag hann inte. Och nästa vecka är ännu värre med en heldag på tisdag om lean (sååååå tråkigt), onsdag åker jag till Motala tur och retur för två timmars utbildning/handledning av de nyanställda, vilket kommer att ta hela min arbetsdag i anspråk och på fredag har vi en heldagsutbildning igen med de nyanställda. Återstår måndag och torsdag för jobb i de egna ärenden. Och då har jag tre förtursärenden som jag måste hinna med.

Jag ska försöka planera in en långhelg på sportlovsveckan istället och ta en helledig dag på måndagen eller fredagen tänkte jag.

Jobbar i övrigt på att få undan sånt där som liksom tenderar att ”hänga över mig”. Typ att få bort det sista julpyntet (återstår nu att byta de två sista gardinerna i huset och bära upp allt på vinden). Igår använde vi äntligen de biobiljetter/biocheckar som legat i ca 1½ år och som var på väg att bli för gamla. Vi såg ”Hotell Transylvanien 2” (var så där tyckte Riddaren och jag, men Alex älskade den och det var ju huvudsaken). Också en sån där sak som legat och gnagt och stressat mig på sista tiden. Och idag ska vi ha barnkalaset på Busfabriken. Alex kom hem med rinnsnuva i fredags så helgen har gått i lätt bävan för att han skulle bli febrig och tvärsjuk tills idag. Men han vaknade snorig med feberfri idag, så det är bara att köra! Visst är han tröttare än vanligt, men det kommer att funka. Puh!

Etiketter: ,

2 svar to “Namnsdag (igen)”

  1. Tiggertufflan Says:

    Håller tummarna för att ni får ett toppenkalas på Busfabriken idag.

Kommentera

