Bajsala


Har du varit i Motala någon gång? Det hade inte jag. Fram tills idag det vill säga. Idag har jag (och fyra kollegor) kuskat tur och retur till Motala (en och en halv timmes resa åt varje håll) för ett två timmar långt möte.

Och Motala är tydligen ett Mecka för hundägare som inte vill plocka upp bajset efter sina hundar. Jag har aldrig i mitt liv sett så mycket hundbajs!!! Det låg ÖVERALLT!!!

Det var så vidrigt att det blev hysteriskt roligt och till slut skrattade jag så jag knappt kunde se (vilket är fullständigt livsfarligt i Bajsala) och fick gå dubbelvikt långa bitar. Sen började jag kikhosta av allt skrattande, varpå min galet roliga kollega K frågade om jag tänkte kräkas. Haha!

Hujedamig vad roligt vi hade på denna resa! Jag har inte skrattat så mycket sedan julfesten. 😀

Men Motala som sagt! Vilken bajsig stad!

Etiketter: , ,

2 svar to “Bajsala”

  1. Mossfolk Says:

    Jag är sjukt irriterad på alla hundägare som inte plockar upp! Tycker att det är lika illa överallt nu när snön precis försvunnit. I Hallsberg är det hemskt, Örebro och Karlskoga likaså och jag vill minnas att jag var precis lika grinig över just det här när jag bodde i Sigtuna. Superäckligt.

    • Petra Says:

      Det är verkligen äckligt! Jag brukade tro att Norrköpings hundägare var värst (de inne i stan alltså, här ute är det inte så farligt tack och lov) – men Motala alltså! Det låg bajs ÖVERALLT!!! Helt galet!

Kommentera

