Så var det klippt igen!


I lördags var Alex på kalas hos en av sina klasskompisar. Och jag hann tänka att det ju var otroligt att han överlevde en förkylning utan att få feber och få den där gräsliga astmahostan. Uppenbarligen är Murphy tankeläsare…

För i söndags började han hosta en hosta som lät allt mer otrevlig ju längre dagen gick. Och idag ville han absolut inte gå till skolan. Han var för trött och hängig sa han. Problemet är att han ofta är för trött för att gå till skolan (enligt egen utsago alltså) och sen går det jättebra när han väl är där. Så jag upplyste både Alex och hans lärare om att de fick ringa om han blev för hängig under dagen.

Jag hämtande vid 16.00 och såg en glad och rosig Alex bygga med lego i byggrummet på Frita. Men det räckte med att han fick syn på mig så föll han synbart ihop. Han hade huvudvärk, var jättetrött och orkade inte gå hem utan ville bli buren (haha, ska jag bära 21 kg hela vägen hem + två väskor?). Han hostade illa och kändes varm. Så jag förvarnade om att han nog får vara hemma i morgon (Riddaren är som tur är ledig hela veckan ut).

Vi tog oss hem (utan att jag behövde bära), men det var en ynklig Alex som klev innanför tröskeln. Termometern visade 38,1 och var helt säkert stigande med tanke på hur han frös. Det fick bli pyjamas på, Alvedon (mest mot huvudvärken), juice och en skål majskrokar framför TV:n. Lilla skrutten!

Vilken himla tur ändå att han hann med både sitt och kompisens kalas innan han blev riktigt dålig!

Etiketter: , ,

Kommentera

