Suck…


Det börjar bli rätt trist det här. Riddaren är helt sänkt. Igår sov han exakt hela dagen (var eventuellt vaken på natten, jag vet inte för då sov jag). Han hostar och snorar och bara ligger.

Själv mår jag väl på sätt och vis bättre. Ingen feber och därmed är jag inte längre öm i skinnet, har inte ont i lederna och är lite piggare. Men herregud mina bihålor!!!! Jag är inte alls snorig eller så, men jag har så ont i bihålorna! Och jag har ett konstigt tryck i hela huvudet som påverkar hörseln. Jag både hör dåligt och samtidigt väldigt konstigt. Vissa ljud är helt skärande och vassa. Och min tinnitus är värre än vanligt. Så jag knaprar Rinexin, försöker sova halvsittande och maxar Treokonsumtionen för att överleva.

Ger det sig inte tills på onsdag måste jag väl ringa vårdcentralen och försöka utverka en ny dos antibiotika. Så länge det sitter i bihålorna så här är tröttheten vidrig, det vet jag ju av erfarenhet.

I morse duschade jag för första gången sen jag blev sjuk. Och sen bäddade jag rent i sängen också. Denna enorma arbetsinsats gjorde att jag var tvungen att sova en timme efteråt. På den nivån är det. Bläää!

Och ingen mat har vi hemma heller. Och Riddaren är för sjuk för att köra mig till affären. Får se hur vi ska lösa det där. Undrar om jag orkar släpa mig till affären i morgon? Sväronen har erbjudit sig att handla åt oss, men det är så svårt att tala om exakt vad man vill ha. Jag behöver gå runt och botanisera själv helst. I synnerhet när jag ska försöka hitta färdigrätter och sånt.

 

Etiketter: , ,

Kommentera

