Evighetsviruset


Det börjar bli rätt tröttsamt det här. Jag trodde ju verkligen att jag skulle kunna jobba i morgon. Men igår, då jag varit tvungen att sova middag 3 gånger (en timme i taget) under dagen för att orka med så basala saker som att värma lite lunch, göra enkel potatis- och purjolökssoppa till middag och vara uppe lite med Alex i alla fall, började jag seriöst misströsta.

Så idag ringde jag vårdcentralen och fick en tid till en läkare. Så fort jag fick veta vem jag skulle få träffa insåg jag att någon antibiotika skulle jag inte lyckas prata mig till. Och mycket riktigt. Det var uteslutet. Sänkan var inte så hög och jag hade ju bara 37,4 i temp så nej. Det går ett besvärligt och långdraget förkylningsvirus nu menade han. Det är bara att vänta ut. Tre veckor då man är helt däckad är inte ovanligt.

Kul. Jättekul när man är helt yr och vinglig av trycket inne i skallen, bihålorna spränger och man måste maxa Treokonsumtionen för att överhuvudtaget stå ut. Jaja… Jag frågade hur många veckor det behövde gå innan jag kunde återkomma (blir förvånad om det går över av sig själv) och tre veckor tyckte han var rimligt att det kunde ta. Suck…

Men, men… Han sjukskrev mig torsdag-fredag i alla så får vi hoppas att jag mår bättre på måndag. Då ska vi åka till Nyköping med jobbet så det blir en lång dag.

Riddaren är fortfarande tvärdäckad. Efter läkarbesöket idag gick jag till ICA och storhandlade. Dessförinnan slank jag in och fixade några små Alla Hjärtans Dag-presenter också. Fråga mig inte hur jag orkade, för det gjorde jag inte. Jag hade hjärtklappning, svetten rann om mig och jag mådde illa av trötthet. Men det var helt tomt i kylen och frysen så handla var jag liksom bara tvungen att göra. Riddaren och Alex kom och hämtade mig med bilen. Och den ansträngningen att köra 2×5 minuter tog totalt knäcken på Riddaren. Han har inte rört sig ur fläcken (typ) sen vi kom hem. Fattar inte att han inte blir åtminstone lite bättre, med tanke på att han inte har feber eller så… Det är giftigt detta virus alltså!

Och idag har Alex börjat snora igen och låter mer hostig. Fattas bara att han ska åka på ett varv två (har viruset muterat hos mig eller Riddaren så det kan smitta honom igen????)! Ingen skola för honom den här veckan, det är ett som är säkert! Inte för han vill det. Han vill bara vara hemma säger han, så det vete sjutton om han inte är lite hängig. Annars borde han ha börjat längta efter kompisarna vid det här laget…

 

Etiketter: , , ,

Kommentera

