Tråkblogg


Jag vet att detta måste vara en riktigt tråkig blogg att läsa nuförtiden. Dels p g a att vi är så himla sjuka hela tiden (nej, ingen större förbättring i sikte) och dels för att alla blir så upprörda om jag skriver om dem så jag vågar snart inte nämna någon annan människa. Blir man inte kränkt för egen del blir man kränkt å någon annans vägnar och jag kan för det mesta inte ens räkna ut att det finns något man kan blir upprörd över. Inser ju att jag har något annorlunda syn på det här med vad man kan skriva och inte än många andra. Men det ställer till det för mig. Ja, observera att jag inte säger att det är någon annan det är fel på. Det kanske är jag som är felnavlad! 😉

Så nu har bloggen förvandlats till en tråkblogg känner jag. Måste liksom lista ut i vilken form jag ska fortsätta. Ska jag byta inriktning helt och t ex fokusera mer på fotograferandet? Eller ska jag börja skriva mycket mer lösenordsskyddat? Eller ska jag lägga ner den här bloggen och starta om helt anonymt någon annanstans? Eller ska jag harva på här ändå? Jag vet verkligen inte. Men har svårt att tänka mig att sluta skriva helt…

Måste klura lite på detta när jag nån gång blir frisk(are).

Den här veckan som kommer tror jag att jag ska ringa en privatpraktiserande öron-, näsa-, halsläkare som ska finnas i stan. Honom kanske jag kan övertyga om att jag behöver antibiotika om jag nån gång ska få ordning på mina bihålor…? De blir ju liksom inte bättre. Vilket jag kunde tala om redan för tre veckor sedan. Om nån velat lyssna och tro på att jag vet vad jag pratar om. Men man blir ju så jäkla omyndigförklarad av vårdcentralsläkarna. 😦

Etiketter:

4 svar to “Tråkblogg”

  1. Granntanten Says:

    För mig beror det lite på vilka som läser. En del av mina läsare vet mycket väl vem jag är, men ingen i släkten utom min närmaste familj vet om min blogg. Det ger mig lite mer spelrum tänker jag – samtidigt som jag vill skriva så att vem som helst ska kunna läsa. (Dvs inte lämna ut någon.)

    Jag tror att det bästa för en blogg är att den som skriver gör det från hjärtat. Det gör det nästan alltid mer läsvärt.

  2. Mossfolk Says:

    Både familj och vänner vet att jag bloggar och jag känner mig inte ett dugg begränsad för det. Å andra sidan har jag kanske inte en blogg (eller ett liv) med värst mycket drama heller 😉
    Men att flytta och bli anonym låter som en hemskt dålig idé, hur ska vi då hitta dig?!
    Och ja, det ÄR supertrist att läsa att ni är sjuka hela tiden. Krya på er!!!

  3. Katarina Pettersson Says:

    Förstår precis hur du tänker, det är svårt att både vara privat och samtidigt inte lämna ut för mycket eller lämna ut andra. För min del blir det ofta snarare en rapport över vad jag gjort, inte mycket tankar och tips vilket jag egentligen skulle vilja ha mer av för egen del. Skulle också vilja ha mer dagliga uppdateringar, favoritrecept eller bilder osv. I mitt fall är det tiden som inte räcker till… Och jag har också funderat på att inte skriva, eller på att starta om i ny regi. Men så är det ju ganska coolt ändå att man i tio år har haft en blogg som beskriver nästan varje dag. Det är ju ett litet historiskt dokument. Så att sluta med det vore ju jättesynd! Man tycker att det känns som att det är likadant varje dag, men tittar man några år tillbaka så har mycket förändrats. Så det är väldigt kul att ha denna historia. Och det skiftar hur mycket tid man hinner lägga på bloggandet och vad man väljer att skriva om.

    Jag tycker så synd om er som varit sjuka så mycket. Usch och fy. Samtidigt tycker jag att det är bra att du skriver om det, för just så är det ju just nu. Och man förstår ju hur jobbigt det kan vara när det är sådär. Allt är inte frid och fröjd och friskt hela tiden. Tycker inte att det är tråkigt att läsa om sjukdomar, det bara tråkigt för er att det blivit en sån period. Det är ju så energikrävande och känns så hopplöst när man aldrig blir riktigt frisk. Men nu kommer snart våren och solen och förhoppningsvis går de otäcka virusen bort och det blir en frisk och skön vår och sommar! Det röstar jag för!

    Och hoppas på att du fortsätter! För jag uppskattar att läsa din blogg jättemycket!
    Bilder är alltid kul, det kan det inte bli för många av 🙂

  4. Lillan i Cornwall Says:

    Fortsätt att skriva precis som du gjort hittills, säger jag.

Kommentera

