Att inte vara riktigt kloka


Igår då? Jo, igår åkte vi till Linköping. Det visade sig nämligen att det surroundhögtalarsystem som Riddaren önskade sig, och fick i julklapp 2014, blivit återkallat. Elsäkerhetsverket hade haft anmärkningar på det. Så därför åkte vi till NetOnNet, där det var köpt, och lämnade tillbaka det.

Och sen, sen var vi inte riktigt kloka. Vi åkte till Ikanohuset och Ikea på en lönehelg! Totally crazy och allmänt dödsföraktande! Var man inte stressad innan så… 🙂

Men jag lyckades, trots kaoset, shoppa upp dryga tusenlappen på småsaker på Ikea. Det är konstigt det där. Man tycker allt är så himla billigt och ändå blir man lika förvånad när man kommer till kassan. 😉

Det blev en ram till en förstoring av Alex och Kapten Sjösjuk som nu hänger på hans rum, en ny matta till gästrummet (skymtar bakom tuffingen i förra inlägget), förvaringskartonger, färgat och vitt ritpapper, en bok till Alex (39 kr liksom!), fyra ljushållare till altanen, värmeljus, lite badrumsförvaring, ett dra-på-lakan och säkert nåt mer jag lyckats glömma.

Två dagars shopping tog visst knäcken på mig. I två nätter har jag vaknat vid 05.00 eller 03.00 och inte kunnat soma om på flera timmar. I natt låg jag vaken till 03.00 utan att kunna somna förrän jag tog en insomningstablett. Och bihålorna värker bara mer och mer. Gud vad jag är trött på det här nu! Så trött att jag började grina när Alex började käfta med mig om huruvida vi skulle titta på melloeländet före eller efter det att han badat. Jag. Orkar. Inte. Mer.

Måste försöka fixa till mig antibiotika i veckan.

Etiketter: ,

Kommentera

