Vi slår rekord – eller nåt


Vi satsar på att slå förkylningsrekord i år tror jag. Riddaren beklagade sig häromdagen över att det kändes som han höll på att få en ny förkylning ”ovanpå den gamla” som fortfarande hänger i (är det ens möjligt???). Igår började Alex nysa och snuffsa och nu på eftermiddagen när jag hämtade honom lät han helt täppt och ”grötig” på rösten. Han har nyst ca 200 ggr sedan vi kom hem och rinnsnuvan är hemsk (så där så ögonen är alldeles blanka och näsan röd). Jag tyckte han var så varm att jag trodde han hade feber, men termometern visade bara 37,3 (än så länge). Men han börjar bli riktigt praktförkyld och är rätt hängig så det är högst tveksamt om det blir nån skola för honom i morgon.

Så nu kan man väl vänta sig nästa förkylning som ett brev på posten om några dagar tänker jag. Om man nu kan ha mer än en åt gången alltså. För jag är ju inte bra från min förra liksom…

Det här är så tröstlöst att jag nu måste tänka flera gånger om dagen på hur lyckligt lottade vi är som bara är förkylda hela tiden och inte har någon otäck allvarlig och obotbar sjukdom för att liksom peppa mig lite. Har man det perspektivet kan man ju leva med dessa eviga förkylningar…

Etiketter:

Kommentera

