Gruff – den utsvultne


Ända sedan Gruff kom i fredags har han försökt övertyga oss om att han är utsvulten, på gränsen till undernärd. Han kommer rusande så fort man närmar sig buren, rusar tillbaka till sin matskål, pekar uppfordrande med nosen ner i skålen, tittar på en med bedjande ögon, rusar tillbaka till gallret och upprepar proceduren några gånger tills han ger upp och sätter sig för att sura över sin tomma matskål med ett uttryck som tydligt säger ”Dumma människa! Hur kan man vara så trögfattad?”.

Hemma hos sin vanliga familj gnager han enligt uppgift aldrig på något. Ähum….samma sak gäller inte här kan jag säga. Han har fullkomligt dammsugit (våttorkat) både våra kläder och golvet med sin lilla nos och tunga. Och han vill vääääldigt gärna käka min fleecetröja, mina strumpor (!) och Riddarens mysbyxor. Måste väl vara för att han är så utsvulten dårå. 😉

test10

*slick slick gnag gnag knaster mums mums* ”Himla goda byxor det här alltså!”

test09

”Va? Vad då ”Inte äta på kläderna”? Varför i all sin dar inte dåååå?” *mutter mutter* ”De är ju fullkomligt delikaaaaata! Dessutom får jag ju typ aldrig nån mat av er och NÅT måste jag ju äta när ni svälter mig så här!” *blänger anklagande*

Etiketter:

Kommentera

