En enkel tulipan


Veckans välgörande ändamål fick bli när jag köpte en knippe tulpaner av en jobbarkompis för 100 kr (för att sponsra dotterns fotbollslag) istället för att köpa en likadan bukett för 45 kr på torget.

För att känna att det inte var helt bortkastat såg jag till att ta fram kameran och försöka få till några foton på blommorna. Nu blev det verkligen inte några kanonbilder. Vi är inte riktigt överens än, kameran och jag. Men jag jobbar på att lära mig hur den funkar och hur jag ska få till de bilder jag vill ha ut. Sakta men säkert går det bättre…


Solljus och kort skärpedjup.


Ett grönt papper får agera kuliss.


Med ett filter från Alien Skin 7 skapade jag lite mer struktur i kronbladen och ett mer dämpat ljus.

Etiketter: ,

2 svar to “En enkel tulipan”

  1. Lillan i Cornwall Says:

    Verkligt fina bilder Petra!

    • Petra Says:

      Tack Lillan för de snälla orden! Jätteroligt att du tycker det! Själv blir man ju….ähum…lätt rätt självkritisk liksom. 😉

Kommentera

