Dagens Alex


SMS:ar lite med mamman till en klasskamrat till Alex. Hon berättar bl a att hon var med en heldag i skolan igår och att de då pratat mycket med Alex. ”Han är en så go och klok kille” skrev hon. Jag berättar det för Alex, varpå han blixtsnabbt svarar:

”Jag tyckte hon var intressant att prata med. [tankepaus] Fast hon är vuxen! Och trevlig! [tankepaus igen] Det kan du hälsa henne om du skriver.”

En sak är i alla fall säker. Ungen är verbal så det förslår! 🙂

Etiketter:

2 svar to “Dagens Alex”

  1. Katarina Pettersson Says:

    Hehe, vilken fin och lite vuxen kommentar! Han verkar så söt din Alex ❤

    • Petra Says:

      Man blir nog lätt lite lillgammal som ensamt barn. 🙂 Sen försöker jag prata till honom på ett vuxet sätt, för det uppskattade jag själv att vuxna gjorde med mig, när jag var liten.

Kommentera

