Sista helgen


Nu är det sista helgen vi är kaninvakter. Det blir rätt skönt att lämna tillbaka honom känner jag. Inte för att han inte är världens sötaste kanin, för det är han verkligen. Han bits inte, han har lärt sig att ”nej” betyder ”nej” och därmed slutat gnaga på allt, han älskar när man ”eskimåpussas” (gnuggar näsa mot nos) och är allmänt söt och rolig. Men! Han far runt hela nätterna och väcker mig. Det luktar om buren (kiss, bajs och halm) och det är skräpigt överallt av hö och bottenmaterial från buren. Och det tar så mycket tid i anspråk att rasta honom om vardagarna som jag känner att jag hellre lägger på annat i längden.


Sötis.

Men det har varit jättenyttigt för Alex att se hur mycket tid det tar att ha ansvar för ett djur. Hans längtan efter ett eget husdjur har radikalt avtagit och han håller nu med om att han inte är redo att ta det ansvar som krävs. Skönt!

Det var nog lite nyttigt även för mig att minnas hur mycket skräp det blir av ett husdjur och hur mycket tid det tar. Även min längtan efter ett marsvin har mattats lite.


Haha! Älskar att han räcker ut tungan åt mig! 😀


Ville du nåt, eller?


Pälsvård pågår.

Etiketter:

2 svar to “Sista helgen”

  1. Granntanten Says:

    Han är galet söt!!! Men jag håller med dig om det där med lukten. Jag sörjde inte när vår kanin-era tog slut, även om det var allmänt skitsorgligt att fatta beslutet.

    • Petra Says:

      Ja, det är synd att det luktar så starkt – och att man har hö och små fnas från bottenmaterialet (hans husse och matte använder eldningspellets som annars suger upp kisset väldigt effektivt, men smular efter ett tag) överallt i huset!

Kommentera

