Vårpromenad


Riddaren jobbar natt denna helg, men eftersom han vaknade tidigt idag hann vi gå ut och gå en promenad alla tre på eftermiddagen. Den minste i familjen skulle i vanlig ordning inte följa med, men var rätt nöjd med promenaden ändå när han väl kom hem. Fattar inte att han aldrig lär sig att det inte är så farligt att gå? 😉

Jag släpade med mig kameran med macroobjektivet i förhoppningen om att hitta några vårblommor att fota. Det var det dock ont om (utom i folks rabatter och där hade jag ingen lust att fota).


Jag hittade istället ett fågelbo som någon höll på att bygga.


Och mossan på bergen grönskade i alla fall.

Alex vill helst ”klättra i berg” när vi är ute så vi begav oss upp på en höjd för att göra honom lite nöjd(are).


På väg upp.


Och titta här! Här är vår Hood. Vid pilen ungefär bor vi. 🙂

På vägen hem hittade vi i alla fall lite tussilagos, men hur fina är de egentligen att fota? Inte så värst. 🙂

När vi kom hem jobbade vi i trädgården en stund (och fick bl a äntligen ner den sista julbeysningen). Vi fikade på altanen och jag planterade penséer i balkonglådan utanför köksfönstret (och slängde brun och stendöd ljung som suttit där).

När vi kom in konstaterade jag att jag orkat steka pannkakor, gå en promenad och jobba i trädgården – utan att vara helt död. Så nog är jag på bättringsvägen tror jag. Det känns som att bihålorna sakta, sakta, saaaaakta blir allt bättre. HOPPAS det ger med sig helt så småningom!

Etiketter: ,

Kommentera

