Omtumlad


Märkligaste dagen på länge.

Idag har jag pratat med min pappa – för första gången på ungefär 21 år (!).

Idag har jag fått veta att människan min pappa var gift med dog på påskafton.

Idag har jag stämt träff med min pappa för en fika. Vi har inte setts sedan jag var ungefär 10 år.

Idag har det pratats om testamenten och förtida arv.

Ikväll sitter jag här…with my head spinning…och vet inte riktigt vad jag ska tycka, känna eller våga hoppas på.

Mycket märklig dag detta.

3 svar to “Omtumlad”

  1. illika Says:

    Min första tanke är WOW! Min andra är att jag hoppas det kan komma något gott ur detta, för framför allt dig och din familj.

    • Petra Says:

      Det var ett väldigt bra telefonsamtal. Märkligt, mycket märkligt, att prata med en person man inte alls känner men som ändå är ens förälder. Jag hoppas också det kan bli bra den här gången. Kanske mest för hans skull faktiskt. Det finns så mycket ånger och resignation över att inte ha förmått hos honom. Själv försöker jag vakta mitt hjärta än så länge. Men jag är öppen för att ge en chans till. Trots allt….det är väl det livet handlar om….att försöka sprida kärlek, att vara generös och försöka ta hand om sig själv och sina närmaste?

  2. illika Says:

    Jag håller med dig! Det tror jag också, och är man en god person är det väl ens målsättning?

Kommentera

