Trött


Att tillbringa nästan fyra timmar med sin pappa, som man alltså inte träffat sedan man var ca 8-9 år, är tydligen extremt tröttande.

En himla märklig känsla att träffa en människa, som man lätt kunnat passera på stan utan att känna igen, och som egentligen är en total främling samtidigt som han är en av ens närmaste släktingar. Jag satt och fascinerades av att han hade samma mun som farmor – precis som min farbror har. Och som nog jag också har. 🙂

Det var…lite nervöst och spänt, men det var väl inte så konstigt.

Alex och Riddaren kom förbi på slutet så de fick träffa honom. Och han som är min pappa ville så väldigt gärna få köpa en present till Alex så vi avslutade träffen i en leksaksaffär där Alex fick välja ut en (alldeles för) stor lego. Tänker lite att man inte kan köpa kärlek….men tror att någon behövde få döva sitt dåliga samvete lite. Så det fick bli så. Alex klagar ju inte precis.

Och han var ödmjuk, ångerfull, vänlig och väldigt nervös. Ställer inga krav men vill väldigt gärna träffa oss, är väldigt, väldigt ensam nu när frun dött förstår jag.

Jag tvekar inför att släppa inpå livet. Inser hur lite jag vill släppa in folk nuförtiden. Men bestämmer att det kvittar. Detta måste göras. Tänker på karma (du sår det du skördar). Tänker på farmor. Tänker att I owe it to her. Släpper in. Bjuder in till en eftermiddag med middag om knappt två veckor.

Och så är det. Nu får vi se vart denna resan bär oss.

2 svar to “Trött”

  1. Mossfolk Says:

    Men vad roligt att det gick så bra!
    Jag tänker att det ju har gått sååå många år och att man kan hinna utvecklas väldigt mycket som person. Så fint av er att bjuda in på middag. Man måste ju inte få en superrelation, men lite kontakt skadar sällan. Och säkert kul för Alex att få en bild av sin morfar.
    Hoppas att resan blir lång och trevlig 🙂

  2. prett0morsan Says:

    Trevligt att läsa att det ändå gått bra, såklart det känns lite konstigt till att börja med. Hoppas det kommer leda till något fint!

Kommentera

